Jak na to

Fotografie pro animaci lze v dnešní době pořídit jak mobilním telefonem tak klasickým fotoaparátem. Stejně jako u ostatních produktových fotografií platí, že čím kvalitnější techniku máte, tím jsou i fotografie ostřejší, s většími detaily a lépe nasvícené. Nezbytnou součástí pro rotující fotografie je produktová točna. Toto zařízení zajistí, že se při animaci produkt otáčí kolem jedné osy a jednotlivé snímky na sebe perfektně navazují. 

Další z podstatná věc je kvalitní osvětlení a díky němu nasvícení produktu tak, aby nebylo nutné fotografie nijak zvlášť retušovat nebo se dala postprodukce udělat co nejvíce automaticky. Není to jednoduché, ale jde to.

Stručně lze tedy říct, že v této oblasti obzvlášť platí, že čím máte lepší nástroj a znalosti, tím více si ušetříte práce a času, po cestě k dokonalým spin fotografiím.

 

Samotný proces fotografování probíhá tak, že si naaranžujete produkt do středu točny, střed točny je zároveň bod kolem kterého se bude produkt na fotografii otáčet, tedy pomyslná svislá osa.

Pokud fotíte produkt z takového úhlu, že je vidět na snímcích okraj točny, je potřeba za točnu připevnit bílé fotopozadí a na oblast točny za produktem svítit tak, aby splynula s fotopozadím. Z toho důvodu se ve většině případu používá na fotografiích bílé pozadí, které je zároveň nejpoužívanější u produktových fotek. Následně nasvítíte zpředu samotný produkt. Udělejte si pár zkušebních snímků než zapnete točnu, ať máte jistotu, že je vše nasvícené ideálně.

Fotoaparát se k naší točně připojuje bezdrátovou spouští nebo kabelem (podle typu točny) a nechybí ani dálková spoušť k mobilnímu telefonu (připojuje se přes bluetooth). Fotoaparát musí být pevně uchycen na stativu, po celou dobu focení v jednom místě.

Pak již stačí na točně nastavit požadovaný počet snímků v animaci, rychlost otáčení a prodlevy podle typu použitých světel a točnu spustit. Po ukončení procesu máte ve fotoaparátu požadovaný počet snímků, které lze dál graficky upravovat a nebo nahrát rovnou na shoptet.

Shoptet si s animací poradí již sám, fotografie se nahrávají v sekci produktu do kolonky  360° fotogalerie. Pokud máte eshop postaven na jiném systému, který spin fotografii nepodporuje, rádi Vám vymyslíme řešení, jak na to.

 

ps: pokud Vás napadá mnoho způsobů, jak animovat produkt jinak, směle do toho :-), shoptet má sice animaci omezenou jen na jednu řadu po sobě následujících fotografií, ale i tak se dá vymyslet mnoho zajímavých variant